کد مطلب:234006 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:135

دعای آن حضرت در دفع دشمن، به نام رقعة الجیب
از یاسر خادم روایت شده: هنگامی كه امام به قصر حمید بن قحطبه رفت لباس خود را در آورد، وبه حمید داد - تا آنجا كه گوید: گفتم: فدایت شوم كنیز كاغذی را در لباس تو یافته آن چیست؟

فرمود: ای حمید این تعویذی است كه از آن جدا نمی شویم، گفتم: اگر مرا بدان مفتخر گردانی، فرمود: این تعویذی است كه هر كه آنرا در لباسش نگاه دارد بلاء از آن دور بوده، ودر مقابل شیطان رانده شده او را نگاه می دارد: بنام خداوند بخشنده مهربان، بنام خدا، من از تو بخداوند پناه می برم اگر پرهیزكار بوده یانباشی، به خداوند شنوای بینا، چشم وگوشت راگرفتم، تو قدرتی بر من ونه بر گوش وچشم ومو وپوست وگوشت وخون ومخ ورگها واستخوانها واموال وآنچه خداوند بمن روزی كرده، نداری. بین خودوتوبه پوششی كه پیامبران الهی با آن ازحملات جباران وفراعنه خود را پوشیده می داشتند، خود را پوشیده داشتم، جبرئیل ازسمت راست، ومیكائیل ازسمت چپ، واسرافیل از پشت سر، وحضرت محمد پیشاپیش من قرار دارند، وخداوند بر من آگاه بوده وتو وشیطان را از من بازمی دارد. خداوندا! جهالت او بر صبر تو غالب نمی گردد تا مرا فریب داده یاخفیف شمرد، خداوندا بتو پناه آورده ام، خدایا بتو پناه آورده ام، خدایا به توپناه آورده ام.

ودر روایتی چنین آمده: بنام خداوند بخشنده مهربان، اگر پرهیزكار می باشی به تو به پروردگار پناه می برم، دورشوید وسخن نگوئید، شرگوش وچشم تو را با گوش و چشم الهی دفع نمودم، ونیرو وتوانت را به نیرو وتوان الهی دفع كردم، كه بین من وتو مانع می شود، آنگونه كه پیامبران ورسولانش را از شر فرعونها وقدرتشان محافظت كرد. جبرئیل از سمت راست، ومیكائیل از سمت چپ، ومحمد - كه درود خدا بر او وخاندانش باد - پیشاپیش، وخداوند مرا در احاطه خود دارد، مانع آسیب تو شده وبین من وتو با نیرو وتوانش مانع می گردد، خداوند مرا كافی است واو بهترین نگاهبان است، آنچه خداوند بخواهد واقع شده وآنچه در مشیت او نباشد انجام نمی گیرد. وآیة الكرسی را می نویسد، وسپس لاحول ولا قوة الا بالله، وآنگاه آنرا با خود حمل می كند.